Verhuurders

UW WONING VERHUREN

Heeft u een woning en wilt u deze zo spoedig mogelijk verhuren? Orange Wonen verhuurt uw woning snel en adequaat.

Bij het verhuren van uw woning geven wij een laagste prijsgarantie.

Onze gemiddelde wachttijd / leegstand voordat een woning is verhuurd is ca. 14 dagen! Daarbij krijgen wij jaarlijks honderden zoekopdrachten van expats en Nederlandse woningzoekenden, waarmee wij kunnen garanderen dat uw woning snel en aan een betrouwbaar iemand wordt verhuurd.

Komt u uit Haarlem of Zaanstad? Bekijk dan ook onze speciale aanbiedingen voor deze regio’s.

huurovereenkomst orange wonen
geld en sleutels overhandigen bij verhuur
ZELF UW WONING VERHUREN OF TEGEN EEN VASTE LAGE PRIJS

Orange Wonen is de enige verhuurmakelaar in de Randstad die u de mogelijkheid biedt om naast de standaard verhuuroptie, uw woning zelf te verhuren of uw woning te laten verhuren tegen een vast tarief.

Als u uw woning via ons verhuurt dan dient Orange Wonen als een verhuurplatform. Wij verzorgen diverse diensten omtrent de promotie van uw woning door middel van social media, mailing van samenwerkende partijen en woningzoekenden en diverse professionele verhuurwebsites voor makelaars.

Wanneer u kiest voor een vaste prijs dan zorgen wij voor een geschikte en gescreende kandidaat huurder en wikkelt u zelf het verhuurproces af.

GRATIS UW WONING VERHUREN

Wij waarderen loyale klanten met scherpe aanbiedingen en leuke prijzen. Als wij uw huis vier keer verhuren, hoeft u bijvoorbeeld maar drie keer te betalen! Nieuwe klanten ontvangen een GRATIS cadeaubon naar keuze ter waarde van €10,- en bovendien maakt u kans op een dagje weg!

Wilt u meer informatie of een vrijblijvend advies? Neem contact met ons op.

VERHUURTARIEVEN & WERKWIJZE

Orange Wonen biedt diverse verhuurpakketten waarbij u de keuze heeft uit diverse verhuurwerkzaamheden die wij voor u uit handen kunnen nemen.

Wij werken met expats, multinationals en bedrijven die hier in de regio gevestigd zijn en hebben inmiddels een lange wachtlijst van betrouwbare kandidaat huurders. Gezien de almaar stijgende vraag naar huurwoningen kunnen wij u helpen bij de verhuur van uw woning. Neem contact met ons op voor meer informatie.

No Cure No Pay!

CAREFREE
6% + laagste prijsgarantie
  • Welkomstcadeau
  • Dit pakket omvat alle woning verhuurwerkzaamheden van A tot Z
  • Gratis 8 Weken Check
  • 4 keer verhuren = 3 keer betalen
  • Uit te breiden met vastgoedbeheer diensten
  •    
0(vanafprijs)
ZELF VERHUREN
Volledige controle
  • Vaste lage kosten
  • Volledige controle over het verhuurtraject
  • U levert foto’s en omschrijving van uw woning
  • Wij plaatsen uw woning online op Pararius en andere websites
  • Uw woning wordt opgenomen in onze mailings
  • Kandidaat huurders worden naar u doorverwezen en u handelt alles zelf af
185(vanafprijs)
VASTE PRIJS VERHUUR
Zelfstandige woonruimte
  • Welkomstcadeau
  • Intakegesprek
  • Woningopname inclusief foto- en/of video-opname
  • Vertoning van uw woning op Pararius en andere websites
  • Uw woning wordt opgenomen in onze mailings
  • Coördineren van de bezichtigingen
  • Bemiddeling en screening van de potentiële kandidaat huurder
  • U regelt zelf huurovereenkomst en overige documenten
575(vanafprijs) + LAAGSTE PRIJSGARANTIE
VASTE PRIJS VERHUUR
Onzelfstandige woonruimte
  • Welkomstcadeau
  • Wij meten de woonruimte en maken foto en/of video-opname
  • Wij promoten uw woonruimte op Pararius en andere websites voor makelaars
  • Uw woonruimte wordt opgenomen in onze mailings
  • Onbeperkt bezichtigingen tot een geschikte kandidaat gevonden is
  • Bemiddelen, uitvoeren van antecedentenonderzoek
  • U zorgt zelf voor de afwikkeling van het verhuurproces
  •    
499(vanafprijs) + LAAGSTE PRIJSGARANTIE
WONINGVERHUUR WERKWIJZE

No Cure No Pay!

WONING OPNAME

Na overleg met u bepalen wij de beste strategie om uw woning te verhuren. Wij meten de woning op en nemen foto’s en / of video’s. Hierbij heeft u de keuze uit: gratis impressie aangevuld met een video-opname of professionele fotoreportage.

Kosten v.a. € 120*,-

PROMOTIE WONING

Uw woning wordt op tientallen websites gepromoot. Verder schakelen wij onze social media kanalen in en wordt uw woning in onze mailings opgenomen voor en zo groot mogelijk bereik.

Kosten Gratis

BEZICHTIGINGEN

Plannen, coördineren en evalueren van bezichtigingen. Wij geven  aanvullende informatie aan kandidaat huurders over uw woning en houden u op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Kosten v.a. € 50*,- per keer

SCREENING / CREDIT CHECK

Wanneer wij een kandidaat huurder gevonden hebben, zullen wij na uw goedkeuring starten met antecedentenonderzoek. Alle gegevens worden door de zeer uitgebreide “Pararius Huurtoets“ gecheckt.

Kosten € 149*,- per huurder

HUUROVEREENKOMST

Wij stellen juridisch getoetste documenten op zoals de huurovereenkomst en algemene bepalingen, in het Nederlands en / of Engels.

Kosten € 220*,- per taal

IN- EN UITCHECK

Wij begeleiden de kandidaat huurder tijdens het in- en uitchecken en zorgen voor een uitgebreid inspectierapport aangevuld met foto’s en belangrijke informatie.

Kosten v.a. € 175*,- per keer

Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

Op alle werkzaamheden ten behoeve van verhuurder zijn de Algemene Voorwaarden verhuurder van toepassing.

WAAROM ORANGE WONEN?

verhuur makelaar zaanstad

ALTIJD EEN GESCHIKTE HUURDER

Orange Wonen heeft ruime ervaring met het selecteren van een geschikte huurder. Wij hebben een bestand van een groot aantal verschillende huurders die allen geïnteresseerd zijn in het huren van een woonruimte.

Wij verhuren voornamelijk aan een vast klantenbestand van multinationals en expats maar ook aan Nederlandse gezinnen die zich graag zonder wachtlijst in de Randstad willen vestigen.

huurder icon2

PROFESSIONELE SAMENWERKING

Altijd een huurder die uitgebreid is gescreend middels een antecedentenonderzoek, meerdere credit checks en identiteitscontrole. Na uw goedkeuring van de kandidaat huurder stellen wij de juridische stukken op zoals de huurovereenkomst en voorwaarden.

Wij stellen een volledig inspectierapport op inclusief fotoreportage bij het in- en uitchecken. Tijdens het huurproces kunt u bij ons terecht voor al uw vragen.

woning in handen
DE 8 WEKEN CHECK

Orange Wonen heeft de 8 Weken Check als hulpmiddel ontwikkeld om de gedragingen van uw huurder tussentijds te kunnen controleren.

Als verhuurder is het niet toegestaan om zonder toestemming van uw huurder de verhuurde woning te betreden.

Als u voor uw woning gebruik wilt maken van deze inspectiemogelijkheden dan dient u dit voorafgaand aan het afsluiten van de huurovereenkomst bij ons aan te geven. Wij zullen dan in de huurovereenkomst bepaalde bijzondere bepalingen opnemen inzake deze tussentijdse controle.

In de meeste gevallen ontstaan problemen met de huurders de eerste weken van verhuur. Als verhuurder wilt u niet dat huurders slecht omgaan met uw woning of er illegale praktijken op nahouden zoals hennep kweken.

Het is daarom verstandig om uw huurwoning tussentijds te controleren. Door middel van een inspectie houdt u de controle over uw eigen woning.

8 weken check
8 WEKEN CHECK TARIEVEN
8 weken check
Basic
  • De basic 8 Weken Check van Orange Wonen bestaat uit het eenmalig na 8 weken inspecteren van uw verhuurde woning. De werkzaamheden bestaan uit een korte visuele inspectie van de woning. De bevindingen worden in een verslag aan u doorgestuurd. Bij het CAREFREE PAKKET is deze service GRATIS!
65
8 weken check
Plus
  • De plus 8 Weken Check van Orange Wonen bestaat uit het inspecteren van uw verhuurde woning na 8 weken en 16 weken. De werkzaamheden bestaan uit een korte visuele inspectie van de woning en eventuele fotoreportage en opname van de meterstanden. De bevindingen worden in een verslag aan u doorgestuurd.
120

Klanttevredenheid – Verhuur scoort gemiddeld een 9.0
Dit is het gemiddelde cijfer uit 7 beoordelingen
  • 9
    Tot nu toe is er betrokkenheid bij de verhuurder en ook professioneel voor de huurder. Zeker aan te bevelen!
    • Hoe beoordeel je de verhuurservice van Orange Wonen in het algemeen?Verhuurservice8Goed
    • Ik heb vakkundig advies gekregen van Orange Wonen bij het verhuren van mijn woning.Advies8Eens
    • Hoe beoordeel je de coördinerende rol van Orange Wonen?Dienst10Zeer goed
    • Hoe beoordeel je de presentatie van jouw woning tijdens het verhuurtraject?Presentatie10Zeer goed
    • In welke mate zou je Orange Wonen aanbevelen bij familie, vrienden en/of kennissen?Aanbevelen99
    10-10-2016
  • 8
    Wij hebben besloten om met Orange Wonen te werken voor het verhuur en beheer van onze woning na prettige gesprekken met Alex Bakkenes. Alex heeft onze woning binnen drie dagen verhuurd aan expats en heeft alle details voor ons afgehandeld en gaat nu verder met het beheer van onze woning. Wij zijn zeer tevreden.
    • Hoe beoordeel je de verhuurservice van Orange Wonen in het algemeen?Verhuurservice6Neutraal
    • Ik heb vakkundig advies gekregen van Orange Wonen bij het verhuren van mijn woning.Advies8Eens
    • Hoe beoordeel je de coördinerende rol van Orange Wonen?Dienst8Goed
    • Hoe beoordeel je de presentatie van jouw woning tijdens het verhuurtraject?Presentatie8Goed
    • In welke mate zou je Orange Wonen aanbevelen bij familie, vrienden en/of kennissen?Aanbevelen88
    10-10-2016
  • 9
    Voor de verhuur van onze woning hebben wij een aantal makelaars benaderd. Orange Wonen kwam prettig en eerlijk over, en dat is zo gebleven. Onze woning is snel en voordelig verhuurd.
    • Hoe beoordeel je de verhuurservice van Orange Wonen in het algemeen?Verhuurservice8Goed
    • Ik heb vakkundig advies gekregen van Orange Wonen bij het verhuren van mijn woning.Advies8Eens
    • Hoe beoordeel je de coördinerende rol van Orange Wonen?Dienst8Goed
    • Hoe beoordeel je de presentatie van jouw woning tijdens het verhuurtraject?Presentatie10Zeer goed
    • In welke mate zou je Orange Wonen aanbevelen bij familie, vrienden en/of kennissen?Aanbevelen1010
    10-10-2016
  • 9
    Normaliter ben ik niet zo van de reviews maar in dit geval wel. Ik heb via internet vergelijkingssite offertes opgevraagd, hier zouden 4 kantoren op kunnen reageren, de enige die dat direct deed was Alex. Omdat hij zo snel reageerde en duidelijk was ben ik niet verder gaan kijken en vergelijken. Ik heb nu net mijn huis verhuurd en heb een goed gevoel over.
    • Hoe beoordeel je de verhuurservice van Orange Wonen in het algemeen?Verhuurservice10Zeer goed
    • Ik heb vakkundig advies gekregen van Orange Wonen bij het verhuren van mijn woning.Advies8Eens
    • Hoe beoordeel je de coördinerende rol van Orange Wonen?Dienst8Goed
    • Hoe beoordeel je de presentatie van jouw woning tijdens het verhuurtraject?Presentatie8Goed
    • In welke mate zou je Orange Wonen aanbevelen bij familie, vrienden en/of kennissen?Aanbevelen1010
    22-08-2016
Mede mogelijk gemaakt door InSocial

Bekijk hier al onze reviews of plaats zelf een review.

VEELGESTELDE VRAGEN VERHUURDER

Heeft u interesse in verhuur via Orange Wonen of heeft u vragen over het verhuren van uw woning? Orange Wonen neemt graag de tijd om het verhuren in uw situatie inzichtelijk te maken. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen zodat er een vrijblijvende afspraak gemaakt kan worden om de opties te bespreken. Wij bespreken graag met u gunstige verhuurvoorwaarden, zodat u op de hoogte bent van alle belangrijke zaken die u moet weten om succesvol een woning te verhuren.

Als u uw woning bij Orange Wonen wilt aanmelden, dan kan dit per e-mail, WhatsApp, sms bericht of ons bellen van maandag t/m zaterdag van 10 uur ’s morgens tot 20 uur ’s avonds. U kunt uiteraard ook een terugbel afspraak inplannen of ons via contact formulier bereiken.

Met een energielabel kunnen huurders in één oogopslag zien of een woning zuinig of onzuinig is. Dat is handig, want een keuze voor een zuinige woning betekent een lagere energierekening, meer wooncomfort en minder CO2-uitstoot, dus beter voor het milieu!
Het energielabel voor woningen geeft met de klassen A (groen, zeer zuinig) tot en met G (rood, zeer onzuinig) aan hoe energiezuinig een huis is in vergelijking met soortgelijke huizen. Een energiezuinig huis heeft goede waardestijging van de woning. Huurders hebben recht op een energielabel als ze een huurwoning willen gaan huren. De huizen van woningcorporaties hebben bijna allemaal al een energielabel. De energiezuinigheid van een huurwoning telt mee in het puntensysteem van het woningwaarderingsstelsel (WWS). Een zuinige woning heeft meer huurpunten.
Begin 2015 hebben alle vijf miljoen huiseigenaren van de Rijksoverheid een voorlopig energielabel ontvangen. Dit label is gebaseerd op onder meer bouwjaar en is bedoeld als stimulans om na te denken over kansen voor een comfortabele en energiezuinige woning. Bij verkoop of nieuwe verhuur moet u het voorlopige label definitief gemaakt hebben. Dat kan eenvoudig online en kost enkele euro’s tot enkele tientjes. Ontbreekt een definitief label bij verkoop of verhuur, dan riskeert u een forse boete.

Benieuwd naar uw voorlopige energielabel? Kijk op www.zoekuwenergielabel.nl

Selecteer de kandidaat huurder goed (liever een paar weken leegstand dan maanden of soms jaren ellende). Wij adviseren om tijdens de huurperiode alle afspraken met de huurder vast te leggen. Communiceer bij voorkeur via mail of post om alles zwart op wit te houden. Extra zekerheid kun je krijgen door het uivoeren van een voor- en eindinspectie en eventuele tussentijdse controles van uw huurwoning.

Het is verstandig om een voor- en eindinspectie van de woonruimte te (laten) verrichten en foto’s te nemen van de begin- en eindsituatie. Dit voorkomt op een later tijdstip discussie omdat u als verhuurder alles zwart op wit heeft staan.

Ja, de huurder heeft het recht om in eerste instantie de schade te herstellen. Het is verstandig om als verhuurder 3 weken voor het uitchecken een eindinspectie samen met de huurder te houden.

Bij de voorinspectie wordt er een momentopname gemaakt van de staat waarin de woning zich in bevindt. Tevens maakt u afspraken met de huurder over hoe eventuele schades, defecten of verloren goederen hersteld dienen te worden.

De voorinspectie check-out wordt verricht terwijl de huurder nog in de huurwoning woont. Zijn inboedel staat er nog en het is daarom mogelijk dat u niet alle schades kunt waarnemen of dat u simpelweg iets over het hoofd ziet. Uiteindelijk moeten die zaken vóór het vertrek van de huurder door huurder hersteld worden.

Wij kunnen u helpen bij het maken van duidelijke afspraken met uw huurder omtrent niet geconstateerde en niet genoteerde schade tijdens de voorinspectie check-out.

Tijdens de eindinspectie wordt door Orange Wonen een rapport opgemaakt, dat zowel door huurder als door u wordt ondertekend. De woonruimte moet op het moment van de eindinspectie geheel ontruimd en schoon worden opgeleverd. Alleen veranderingen aan de woning en overgenomen goederen die in de overname-overeenkomst staan vermeld, kunnen in de woning blijven staan.

Bij de eindinspectie dient de huurder tevens de huissleutels in te leveren.
Tijdens de eindinspectie wordt door Orange Wonen gecontroleerd of alle werkzaamheden door de huurder uitgevoerd zijn die in het voorinspectie check-out rapport vermeld staan. Is dat niet of slechts gedeeltelijk het geval, dan wordt dit in het eindinspectierapport genoteerd. Ditt geldt eveneens voor zaken die de huurder uit de woning had moeten verwijderen.

Als bij de eindinspectie blijkt dat herstelwerkzaamheden die de huurder volgens het voorinspectierapport had moeten verrichten niet uitgevoerd zijn, dan kunt u, als verhuurder, de kosten van de werkzaamheden op de huurder verhalen. Alleen met een volledig inspectierapport kunt u aanspraak maken op inhoudingen op de waarborg als verrekening.

Orange Wonen heeft ruime ervaring met voor- en eindinspecties van woonruimtes. Wij werken met een uitgebreid inspectieformulier, maken veelvuldig foto’s, noteren meterstanden, etc.

Via de Huurprijscheck krijgt u een schatting van het puntenaantal en daarmee de maximale huurprijs van uw huurwoning. Ook met de formulieren puntentelling kunt u nagaan hoeveel punten een woning heeft. Als u het puntenaantal heeft berekend, kunt u de maximale huurprijs opzoeken via de tabel met huurprijzen.

Betaalt een huurder een all-in prijs, dan is niet duidelijk hoe hoog de kale huurprijs of het voorschot op de servicekosten en nutsvoorzieningen is. Wettelijk moet de prijs opgesplitst worden. Als u dit niet doet, dan kan de huurder de Huurcommissie vragen zijn voorstel tot splitsing te beoordelen.

Wilt u correct uw all-in prijs splitsen? Neem dan contact met ons op.

Ja, als een huurcontract niet ouder dan zes maanden is en de huurder woont niet langer dan zes maanden in de woning dan kan de huurder aan de Huurcommissie vragen om de huurprijs te beoordelen.

Wilt u meer informatie over hoe u dit kunt voorkomen? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

Servicekosten zijn de kosten van de woning die de verhuurder bovenop de kale huurprijs berekent voor leveringen en diensten. Zie meer informatie in onze folder ‘Servicekosten en Nutsvoorzieningen kosten’ (afdrukbare PDF).

De volgende kosten vallen niet onder servicekosten of nutsvoorzieningen:
• zorgservicekosten, zoals kosten voor maaltijdverstrekking, verpleging en alarmservice;
• belastingen en heffingen, zoals rioolrechten.

De verhuurder kan bepaalde kosten en heffingen wel aan u doorberekenen, maar niet via de servicekosten.

Ja, u als verhuurder dient jaarlijks een overzicht van de servicekosten en nutsvoorzieningen van het afgelopen jaar (januari tot en met december) aan huurder bekend te maken. U tot 1 juli van het daaropvolgende jaar de tijd om het overzicht aan huurder toe te sturen.

Heeft u hulp nodig met het opstellen van een correcte jaarafrekening? Neemt u dan contact met ons op.

Als u geen overzicht van de servicekosten en nutsvoorzieningen opstelt dan kan de huurder via de Huurcommissie u alsnog dwingen deze op te stellen. Wanneer de huurder het niet eens is met het jaarlijkse overzicht, kan hij u hier op aanspreken en eventueel bezwaar maken bij de Huurcommissie.

Minimaal 70% van de huurders wie het betreft moet instemmen met de wijzigingen. Stemt minimaal 70% van de huurders in? Dan geldt de wijziging in het servicekostenpakket voor alle huurders. Gaat een individuele huurder niet akkoord? Dan kan hij naar de rechter stappen en vragen of de wijziging redelijk is. Dat dient de individuele huurder binnen acht weken te doen, nadat hij heeft vernomen dat minstens 70% van de huurders heeft ingestemd met het voorstel.

De verhuurder mag de huur één keer per jaar verhogen (of twee keer per 24 maanden). De overheid stelt hiervoor ieder jaar een maximaal percentage vast. Dit geldt voor alle woningen in de sociale sector. De nieuwe huurprijs mag niet uitkomen boven de maximale huurprijs die voor de woning geldt. Meer informatie over (inkomensafhankelijke) huurverhoging vindt u op de website van Rijksoverheid.nl.

De verhuurder moet schriftelijk een voorstel doen om de huur te verhogen. Dit voorstel moet u minimaal twee maanden voordat de huurverhoging ingaat aan de huurder sturen.

Als u wilt weten wat er in een huurverhogingsvoorstel dient te staan, neemt dan contact met ons op.

Gebreken aan de woning staan een huurverhoging niet in de weg. Maar het is raadzaam om alle gebreken te herstellen.

De verhuurder moet ervoor zorgen dat de huurwoning in goede staat verkeert. Hij is verantwoordelijk voor het (groot) onderhoud van de woning, zoals lekkages van het dak of houtrot in kozijnen en deuren.
Het is aan te raden om bij de start van een huurcontract een opnamestaat van de woonruimte te maken. Daarin wordt onder meer beschreven hoe het onderhoud van de woning op dat moment is. Meer informatie vindt u onze folder Woning onderhoud: Wie betaalt wat?.

.

Veel huiseigenaren overwegen om hun onverkoopbare woning (tijdelijk) te verhuren om dubbele maandlasten te voorkomen. Het klinkt aantrekkelijk, maar het brengt ook de nodige risico’s met zich mee. Zorg dat u zich goed laat informeren over de regels en de voor- en nadelen.

Uiteraard kunnen wij u ook volledig begeleiden bij een (tijdelijke) verhuur van uw woning.

* Hoewel de informatie op deze pagina’s met de groots mogelijke zorg samengesteld, aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid voor onvolledige en/of incorrecte informatie

Contact

Neem direct contact met ons op!

verhuurmakelaar orange wonen

Contactformulier

Neem direct contact op!